سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستی
 
قالب وبلاگ

زیارت امام حسین (ع) چه برکاتی دارد؟

مردان خدا و شخصیت‌های الهی، همانگونه که در زمان حیات خویش استوانه دین و محور انسانیت و پشتوانه حق و عدالت هستند، در زمان پس از مرگ نیز آرامگاه و زیارتگاهشان پشتوانه حق و عدالت و فضیلت است.
به گزارش ایسنا، شیعه، امام را مقرب درگاه خدا می‌‏داند و با توسل به او قربی به خدا پیدا می‌کند، همانطور که خودش در قرآن مجید فرمود: «به سوی او وسیله بگیرید» امام را وسیله الهی می‏‌داند. زیرا توسل و شفاعت، بعدی از ابعاد زیارت است که زائر از این طریق خود را به درگاه الهی نزدیک می‏‌کند.
پیشوایان ما وعده فرموده‌‏اند که از زائران خود دستگیری کنند. امام باقر(ع) درباره برکات و آثار زیارت امام حسین (ع) می‌فرمایند: "شیعیان ما را به زیارت قبر حسین بن علی علیه‏‌السلام فرمان دهید؛ زیرا زیارت آن، روزی را زیاد می‏‌کند، عمر را دراز می‏‌گرداند و بدی‌ها را دور می‏‌سازد1".
همچنین به امام صادق (ع) عرض کردند: "کمترین اثر برای زائر قبر امام حسین (ع) چیست؟ فرمود: «کمترین تأثیرش این است که خداوند متعال، او، خانواده و مالش را حفظ می‌کند تا به سوی اهل خویش برگردد، و چون روز قیامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود2".
آن حضرت درباره تأثیر زیارت امام حسین(ع) در روز قیامت فرمود: «هیچ کس در روز قیامت نیست مگر آنکه آرزو می‏‌کند که ای کاش از زائرین امام حسین (ع) می‏‌بود زیرا مشاهده می‏‌نماید که با زائران حسین (ع) به واسطه مقامی که در نزد پروردگار دارند، چگونه عمل می‏‌شود».
امام صادق (ع) فرمود: «به درستی که خدای تبارک و تعالی، قبل از اهل عرفات، برای زائران قبر حسین (ع) تجلی می‌نماید، حوایج آنان را برآورده می‏‌کند، گناهانشان را آمرزیده و درخواست‌هایشان را به اجابت مقرون می‏‌سازد، و سپس متوجه اهل عرفات شده و در مورد آنان نیز اینگونه عمل می‏‌کند».
ایشان در جایی دیگر می‌فرمایند: "اگر مردم می‏‌دانستند که چقدر خیر و برکت در زیارت امام حسین (ع) وجود دارد، برای زیارت کردنش با یکدیگر مقاتله می‏‌کردند، و هر آینه اموالشان را برای رفتن به زیارتش می‏‌فروختند".
رسول گرامی اسلام (ص) نیز فرمود: «من تعهد می‏‌کنم که در روز قیامت هنگامه رستاخیز، ضمن ملاقات با زائر حسین (ع)، دستش را بگیرم و از مراحل هول‏ انگیز و سختی‌های قیامت نجاتش بخشیده و او را به بهشت وارد کنم».
البته احادیث و روایات بسیار زیادی از معصومین(ع) در زمینه آثار و برکات زیارت حضرت سیدالشهداء از راه دور و نزدیک ذکر شده است.
منبع:
1- بحارالأنوار: 101 / 4 / 12 منتخب میزان‌الحکمة: 408


[ یکشنبه 91/8/28 ] [ 10:16 صبح ] [ mohsen ] [ نظر ]

راز ضریح شش گوشه

اما چرا برخلاف ضریح و مرقد امامان دیگر، ضریح مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) شش گوشه ساخته شده است.

در این باره روایت های گوناگونی وجود دارد. اما مجموع این روایت ها و آن چه نزدیک تر به منطق به نظر می رسد، آن چیزی است که شیخ مفید(ره) در کتاب «الارشادات» آورده است. او در بخشی از این کتاب نام 17 نفر از شهدای بنی هاشم در روزعاشورا را ذکر کرده و  نوشته است:«آنان پایین پای آن حضرت در یک قبر (گودی بزرگ) دفن شدند و هیچ اثری از قبر آنان نیست و فقط زائران با اشاره به زمین در طرف پای امام ـ علیه السّلام ـ آنان را زیارت می‌کنند و علی بن الحسین ـ علیهم السّلام ـ (علی اکبر) از جملة آنان است.برخی گفته‌اند: محل دفن علی اکبر نسبت به قبر امام حسین ـ علیه السّلام ـ نزدیک‌ترین محل است.»

در بعضی از روایات دیگر از جمله کتاب «کامل الزیارات» جعفر بن محمد قمی هم آمده است: «امام سجاد ـ علیه السّلام ـ (با قدرت امامت و ولایت) به کربلا آمد و بنی‌اسد را سرگردان یافت، چون که میان سرها و بدن‌ها جدایی افتاده بود و آنها راهی برای شناخت نداشتند، امام زین العابدین ـ علیه السّلام ـ از تصمیم خود برای دفن شهیدان خبر داد، آن گاه به جانب جسم پدر رفت، با وی معانقه کرد و با صدای بلند گریست، سپس به سویی رفت و با کنار زدن مقداری کمی خاک قبری آماده ظاهر شد، به تنهایی پدر را در قبر گذاشت و فرمود: با من کسی هست که مرا کمک کند و بعد از هموار کردن قبر، روی آن نوشت: «هذا قبر الحسین بن علی بن ابی طالب الّذی قتلوه عطشاناً غریباً»؛ این قبر حسین بن علی بن ابی طالب است، آن حسینی که او را با لب تشنه و غریبانه کشتند. پس از فراغت از دفن پدر به سراغ عمویش عباس ـ علیه السّلام ـ رفت و آن بزرگوار را نیز به تنهایی به خاک سپرد. سپس به بنی‌اسد دستور داد تا دو حفره آماده کنند، در یکی از آنها بنی‌هاشم و در دیگری سایر شهیدان را به خاک سپردند، نزدیک‌ترین شهیدان به امام حسین ـ علیه السّلام ـ فرزندش علی اکبر ـ علیه السّلام ـ است؛ امام صادق ـ علیه السّلام ـ در اینباره به عبدالله بن حمّاد بصری فرموده است: امام حسین ـ علیه السّلام ـ را غریبانه کشتند، بر او می‌گرید کسی که او را زیارت کند غمگین می‌شود و کسی که نمی‌تواند او را زیارت کند دلش می‌سوزد برای کسی که قبر پسرش را در پایین پایش مشاهده کند.

بنابراین به نظر می رسد گوشه های اضافی ضریح مطهر امام حسین(ع) محل دفن پسر بزرگ ایشان یعنی حضرت علی اکبر(ع) باشد و محل دفن  نوزاد شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) یعنی علی اصغر(ع) نیز روی سینه پیکر مطهر امام حسین(ع) باشد.


[ یکشنبه 91/8/28 ] [ 8:44 صبح ] [ mohsen ] [ نظر ]

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه گفت: وقتی زلیخا به خدا ایمان آورد نسبت به حضرت یوسف(ع) بی‌رغبت شد، دلیل را از او پرسیدند، جواب داد، وقتی به ذات پاک الهی ایمان آورد‌م لذت‌های دنیا برای من بی‌ارزش شد به همین سبب نسبت به لذت‌های دنیا بی‌اعتنا شدم. ...


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری به نقل از رسا، آیت‌الله علی عراقچی همدانی، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه قم با اشاره به آثار مخرب گناه کنترل نکردن چشم، ابراز داشت: بیشتر گناهان از چشم و زبان صادر می‌شود.

 وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید «أَسْمِعْ بِهِمْ وَأَبْصِرْ یَوْمَ یَأْتُونَنَا لَـ?کِنِ الظَّالِمُونَ الْیَوْمَ فِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ، چه شنوا و بینایند روزی که به سوی ما می‌آیند، ولی ستمگران امروز در گمراهی آشکارند» و این نشان از مهم بودن حفظ چشم و گوش از گناه است.

 استاد اخلاق حوزه‌های علمیه قم عدم معرفت به خداوند متعال را عامل مهم در ارتکاب افراد به گناهان به ویژه گناه چشم‌چرانی دانست و خاطرنشان کرد: اگر فردی نسبت به خداوند متعال معرفت نداشته باشد خودسر شده و در اثر خودسری دچار گناه خواهد شد.

 وی اضافه کرد: اگر فردی به نعمت‌های الهی توجه داشته باشد مرتکب کاری‌هایی که خداوند اذن و اجازه نداده نمی‌شود، ولی وقتی سراسر وجود فرد را غفلت و گمراهی بگیرد فرد گرفتار هر گناهی خواهد شد.

 چشم و گوش عامل ترقی و تزلزل افراد

آیت‌الله عراقچی با اشاره به این‌که چشم و گوش سبب ترقی و تزلزل افراد از مقام انسانیت می‌شود، اظهار داشت: در قیامت گوش و چشم افراد نسبت به اعمالی که انجام داده‌اند مورد سؤال قرار می‌گیرند و اگر هر یک از این اعضا کاری را که مورد رضای خدا نیست انجام بدهند مورد عذاب و عقاب قرار خواهند گرفت.

 وی افزود: اگر فردی نسبت به خداوند معرفت داشته باشد همیشه خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود می‌بیند و کاری را انجام می‌دهد که مورد رضا و اذن خدا باشد در نتیجه تسلط شیطان بر او کم خواهد شد.

 این استاد حوزوی خاطرنشان کرد: شیطان شبانه روز در کنار فرد است، اگر فردی ارتباط خود را با خدا قطع کند شیطان با استفاده از فرصت به دست آمده با او ارتباط برقرار خواهد کرد از این‌رو غفلت ملاک اول در گرفتار شدن فرد به گناه است.

 نماز شب سبب دوری فرد از شیطان و نزدیک شدن به خدا می‌شود

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه قم توجه، توسل و انس با خدا، نماز شب و مناجات را از راه‌های پیشگیری از تسلط شیطان برشمرد و تأکید کرد: راز و نیاز در نیمه‌های شب سبب سیر و سلوک فرد می‌شود، هر قدر راز و نیاز در دل شب بیشتر باشد فرد از شیطان دورتر و به خدا نزدیک‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: انس با خدا لذت‌های مادی را در نظر فرد حقیر و کوچک می‌کند، فردی که با خدا انس داشته باشد چشم خود را به لذت‌های دنیا فرو می‌بندد و به جای توجه به اعمال حیوانی به اعمال معنوی توجه می‌کند.

 آیت‌الله عراقچی یاد‌آور شد: در تاریخ آمده وقتی زلیخا به خدا ایمان آورد نسبت به حضرت یوسف(ع) بی‌رغبت شد دلیل را از او پرسیدند، جواب داد، وقتی به ذات پاک الهی ایمان آورد‌م لذت‌های دنیا برای من بی‌ارزش شد به همین سبب نسبت به لذت‌های دنیا بی‌اعتنا شدم.

این استاد حوزوی در پایان گفت: وقتی فرد با خدا و اولیای خدا انس داشته باشد به اوج معنویت می‌رسد و کمبودهای او برطرف خواهد شد از این‌رو گرفتار هوا و هوس نخواهد شد.





[ سه شنبه 91/8/23 ] [ 8:3 صبح ] [ mohsen ] [ نظر ]

قال رسول الله (ص) اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء .

ارتحال جانگداز فقیه عالم واصل حضرت ایت الله ملک حسینی رحمه الله علیه نماینده محترم ولی فقیه و نماینده مردم شریف استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان را به همه مردم غیور استان و شاگردان این علام ربانی تسلیت میگوییم


[ شنبه 91/8/13 ] [ 9:31 صبح ] [ mohsen ] [ نظر ]

اوصاف علی به هر زبان باید گفت
این ذکر به پیدا و نهان باید گفت
در جشن ولی عهدی مسعود علی
تبریک به صاحب الزمان باید گفت

سلام دوستان عیدتان مبارک


[ شنبه 91/8/13 ] [ 9:23 صبح ] [ mohsen ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 243885

تصویر ثابت